Oktatási eszközök értékesítése (archive)

Az oktatás segédeszközei folyamatosan változnak. Az általunk forgalmazott eszközök elsősorban a robotika és a tárgyalkotás témakörben érhetőek el, de webshopunkban megtalálható szinte minden ami a korszerű digitális oktatáshoz szükséges. 

Valamennyi általunk forgalmazott eszköz hosszas belső tesztelésen esett át, a forgalmazásnál kifejezetten a hazai oktatási környezet sajátosságait és előírásait vettük figyelembe. 

Széleskörű tapasztalatokkal rendelkezünk motiváló tanulási környezet, okos tantermek, alkotóműhelyek tervezésében, kialakításában. A modern, rugalmas térszervezés, a korszerű oktatástechnológiák alkalmazása ösztönzően hat és eredményessé teszi mind a tanítási, mind a tanulási folyamatokat.

Támogatásunkkal az elmúlt években több, mint 300 digitális közösségi alkotóműhely (DKA) és okos tanterem nyílt a Kárpát-medencében. A sikeres példákat látva egyre több oktatási intézmény és fenntartó keresi a lehetőséget hasonló megoldások létrehozására.

Digitális Közösségi Alkotóműhely oktatási intézményekben

A digitális közösségi alkotóműhelyeket a világ számos országában megtalálható makerspace-ek ihlették. Inspiráló környezetben bárki számára elérhetők azok a modern alkotótechnológiák, amelyekkel lépésről lépésre, egymást segítve és inspirálva, egyre összetettebb tárgyak megalkotására lesznek képesek a diákok.

Tapasztalatainkkal segíteni tudjuk ügyfeleinket a saját digitális alkotóműhelyük megtervezésében és kialakításában, figyelemmel a költségvetésükhöz igazított ingatlanra és eszközparkra.

A DKA műhelyek tervezésénél a következő szempontokat vesszük figyelembe:

  • Tanórai, tanórán kívüli, pályaorientációs és felnőttképzési igények
  • Képzési tervek
  • Humánerőforrás tervezése
  • Pedagógiai, munkavédelmi, karbantartási és fenntarthatósági szempontok
  • Elérhető tananyagok
  • Fenntartható fogyóeszköz készlet

Az eszközkínálatunkban kiemelt szempont, hogy üzemeltetésük fenntartható és egymással garantáltan kompatibilisek, ami különösen az elektronikai eszközöknél fontos.

  • 3D nyomtatók
  • Lézervágók
  • Mikroelektronikai csomag (micro:bit alapon)
  • Maker’s Red Box tananyag csomag
  • Alapanyag készlet
  • Interaktív tábla
  • Notebookok 

Opcionálisan

  • Szerszámgépek és kéziszerszámok
  • Oktatási és ipari robotkarok
  • bonyolultabb elektronikai eszközök
  • Célbútorok

 

Robotok szerepe az oktatásban

Az oktatási robotok értékes eszközök lehetnek az osztályteremben, különösen azokban a tantárgyakban, amelyek magas szintű elkötelezettséget és interaktivitást igényelnek. A tanulási eredményekre gyakorolt pozitív motivációs hatásuk erős érvet szolgáltat az oktatási robotok tantervbe történő integrálása mellett. Ugyanakkor az UNESCO 2023-as Global Education Monitoring Report[1]-ja alapján az ilyen jellegű oktatástechnológiai eszközök megfelelő pedagógiai, módszertani támogatás hiányában nem képesek a kitűzött célokat szolgálni.

Az oktatási robotok bevezetésére készülő iskolák számára fontos figyelembe venni a következő szempontokat:

  • Elegendő számú robot jusson a csoportnak, hogy minden diák részesüljön a gyakorlati tapasztalatokból
  • A pedagógus képzés elengedhetetlen, gondoskodjunk arról, hogy a tanárok megfelelően felkészültek legyenek a robotok hatékony integrálására az órákon
  • Folyamatosan értékelni kell a robotok pedagógiai hatását, és szükség szerint módosítani kell a megközelítést a hatékonyság érdekében

Az oktatási robotok egyre inkább nélkülözhetetlenné válnak a modern oktatásban, mivel képesek számos alapvető készséget fejleszteni és javítani a tanulás élményét. A robotika integrálása az osztályterembe lehetőséget biztosít a diákok számára, hogy kézzel fogható, interaktív tanulási élményekben részesüljenek, amelyek az absztrakt fogalmakat érthetővé teszik. A robotok fokozzák a diákok elkötelezettségét és motivációját, így a tanulás élvezetesebbé és hatékonyabbá válik. Jelentős szerepet játszanak a digitális írástudás fejlesztésében, amely a 21. század alapvető kompetenciája. A robotok használatának a Nemzeti Alaptantervbe való beépítésével olyan korszerű kimeneti követelmény jelent meg a hazai köznevelésben, amely felkészítheti a diákokat a jövő technológiai és mérnöki karrierjeire, illetve általában a gyorsan változó munkaerőpiac igényeire.

Milyen készségek fejleszthetőek oktatási robotokkal?

  • Algoritmikus gondolkodás és programozási készségek
  • Problémamegoldás és kritikai gondolkodás
  • Digitális írástudás
  • Kreativitás és innováció
  • Kollaboratív tanulás és csapatmunka
  • Műszaki és mérnöki készségek

Mely tantárgyakban használhatóak a robotok?

  • Informatika és Digitális kultúra (IT)

Közvetlenül kapcsolódik a programozás és algoritmikus gondolkodás tanításához, gyakorlati alkalmazásokat nyújt ezen tantárgyak tartalmi követelményeinek elsajátításához.

  • Matematika

A robotok használata szorosan összefügg a matematikai fogalmakkal, például geometriával, mérésekkel, mennyiségekkel és különböző műveletek használatával valós és gyakorlati példákon keresztül.

  • Természettudomány és kiemelten a fizika

A robotika bemutathatja a fizika alapelveit, gyakorlati alkalmazásokon keresztül érthetővé téve például a mechanika, elektronika jelenségeit és szabályait.

  • Technológia és mérnöki szemlélet

A robotok gyakorlati tapasztalatot nyújtanak a tervezés, építés és programozás terén, ami alapvető a mérnöki szemléket oktatásában.

  • Interdiszciplináris projektek

A robotok beépíthetők olyan projektekbe, amelyek több tantárgyat kombinálnak, elősegítve az interdiszciplináris tanulást és a tudás alkalmazását.

Kiválasztási szempontok és termékek

 

  1. Programozhatóság

– Blokk-alapú kódolás: A fiatalabb diákok vagy kezdők számára a robotoknak támogatniuk kell a blokkalapú kódolási platformokat, mint például a Scratch vagy a Blockly.

– Fejlett kódolás: Haladóbb diákok számára legyen elérhető a Python, JavaScript vagy C++ nyelvek használatával történő kódolás lehetősége.

 

  1. Szenzorok és aktuátorok

– Szenzorok: Különböző érzékelők, például érintés-, fény-, hang-, ultrahang- és giroszkópos érzékelők beépítése az interakció és a problémamegoldás megkönnyítése érdekében

– Aktuátorok: Motorok, szervók és egyéb aktuátorok, amelyek lehetővé teszik a robot számára a mozgást, a tárgyak manipulálását és a feladatok végrehajtását

 

  1. Csatlakoztathatóság

– Vezeték nélküli csatlakoztathatóság: Bluetooth vagy Wi-Fi csatlakoztathatóság a könnyű programozás és interakció érdekében

– Kompatibilitás: Képesség a különböző operációs rendszerek (iOS, Android, Windows, macOS) táblagépekhez, okostelefonokhoz és számítógépekhez való csatlakozásra

 

  1. Egyszerű kezelés és felhasználóbarát felület

– A robotot a tanár gyorsan használatba tudja venni, az összeszerelés ne a tanórából vegye el az időt

– Interaktív felület: Intuitív kezelőfelületek, amelyek lehetővé teszik a diákok számára, hogy könnyen interakcióba lépjenek a robotokkal és programozzák őket

– Vizuális visszajelzés: LED-ek vagy kijelzők, amelyek azonnali visszajelzést adnak a tanulók bemeneteire

 

  1. Moduláris felépítés és bővíthetőség:

– Moduláris felépítés: Olyan kiegészítők, amelyek könnyen hozzáadhatók vagy eltávolíthatók a robot képességeinek módosítása érdekében

– Bővíthetőség: További tartozékok és érzékelők támogatása, hogy a tanulók összetettebb projekteket is meg tudjanak valósítani ugyanazzal az eszközzel

 

  1. Oktatási támogatás

– Tantervi integráció: Átfogó, az alaptantervhez illeszkedő óravázlatok és tevékenységek

– Online erőforrások: Hozzáférés magyar nyelvű online oktatóanyagokhoz, közösségi fórumokhoz és projektötletekhez a folyamatos tanulás támogatása érdekében

– STEAM-integráció: A tudományt, technológiát, mérnöki tudományokat, művészeteket és matematikát integráló projektek támogatása

– Valós világbeli alkalmazások: Olyan funkciók, amelyek lehetővé teszik a tanulók számára, hogy valós problémákat oldjanak meg, például környezeti megfigyelés vagy automatizált rendszerek

 

 

 

  1. Tartósság és biztonság

– Robusztus konstrukció: Tartós anyagok, amelyek ellenállnak a diákok gyakori használatának és kezelésének, cserélhető akkumulátor

– Biztonság: Nem mérgező anyagok és biztonságos tervezési jellemzők a gyermekek általi használatra való alkalmasság érdekében

 

  1. Együttműködés és verseny

– Együttműködési jellemzők: Olyan képességek, amelyek lehetővé teszik több robot interakcióját, elősegítve a csapatmunkát és a közös projekteket

– Versenyre való felkészültség: A robotikai versenyeken való részvételt támogató funkciók, amelyek elősegítik a kihívás és az innováció szellemét

 

  1. Mesterséges intelligencia és gépi tanulás

– Mesterséges intelligencia képességek: Alapvető mesterséges intelligencia funkciók, amelyek bevezetik a diákokat a gépi tanulás fogalmaiba és alkalmazásaiba

– Hang- és képfelismerés: A hangparancsok és a képfelismerés képességei a fejlett interakciós lehetőségek bővítése érdekében

 

  1. Életkornak megfelelő tervezés

– Életkornak megfelelő készletek: Kifejezetten a különböző korosztályok számára tervezett robotok, megfelelő összetettséggel és tanulási görbével.

– Skálázhatóság: A feladatok összetettségének skálázhatósága az egyszerűtől a haladóig, ahogy a tanulók fejlődnek

[1] https://www.unesco.org/gem-report/en