Oktatási eszközök értékesítése (archive)
Az oktatás segédeszközei folyamatosan változnak. Az általunk forgalmazott eszközök elsősorban a robotika és a tárgyalkotás témakörben érhetőek el, de webshopunkban megtalálható szinte minden ami a korszerű digitális oktatáshoz szükséges.
Valamennyi általunk forgalmazott eszköz hosszas belső tesztelésen esett át, a forgalmazásnál kifejezetten a hazai oktatási környezet sajátosságait és előírásait vettük figyelembe.
Széleskörű tapasztalatokkal rendelkezünk motiváló tanulási környezet, okos tantermek, alkotóműhelyek tervezésében, kialakításában. A modern, rugalmas térszervezés, a korszerű oktatástechnológiák alkalmazása ösztönzően hat és eredményessé teszi mind a tanítási, mind a tanulási folyamatokat.
Támogatásunkkal az elmúlt években több, mint 300 digitális közösségi alkotóműhely (DKA) és okos tanterem nyílt a Kárpát-medencében. A sikeres példákat látva egyre több oktatási intézmény és fenntartó keresi a lehetőséget hasonló megoldások létrehozására.
Digitális Közösségi Alkotóműhely oktatási intézményekben
A digitális közösségi alkotóműhelyeket a világ számos országában megtalálható makerspace-ek ihlették. Inspiráló környezetben bárki számára elérhetők azok a modern alkotótechnológiák, amelyekkel lépésről lépésre, egymást segítve és inspirálva, egyre összetettebb tárgyak megalkotására lesznek képesek a diákok.
Tapasztalatainkkal segíteni tudjuk ügyfeleinket a saját digitális alkotóműhelyük megtervezésében és kialakításában, figyelemmel a költségvetésükhöz igazított ingatlanra és eszközparkra.
A DKA műhelyek tervezésénél a következő szempontokat vesszük figyelembe:
- Tanórai, tanórán kívüli, pályaorientációs és felnőttképzési igények
- Képzési tervek
- Humánerőforrás tervezése
- Pedagógiai, munkavédelmi, karbantartási és fenntarthatósági szempontok
- Elérhető tananyagok
- Fenntartható fogyóeszköz készlet
Az eszközkínálatunkban kiemelt szempont, hogy üzemeltetésük fenntartható és egymással garantáltan kompatibilisek, ami különösen az elektronikai eszközöknél fontos.
- 3D nyomtatók
- Lézervágók
- Mikroelektronikai csomag (micro:bit alapon)
- Maker’s Red Box tananyag csomag
- Alapanyag készlet
- Interaktív tábla
- Notebookok
Opcionálisan
- Szerszámgépek és kéziszerszámok
- Oktatási és ipari robotkarok
- bonyolultabb elektronikai eszközök
- Célbútorok
Robotok szerepe az oktatásban
Az oktatási robotok értékes eszközök lehetnek az osztályteremben, különösen azokban a tantárgyakban, amelyek magas szintű elkötelezettséget és interaktivitást igényelnek. A tanulási eredményekre gyakorolt pozitív motivációs hatásuk erős érvet szolgáltat az oktatási robotok tantervbe történő integrálása mellett. Ugyanakkor az UNESCO 2023-as Global Education Monitoring Report[1]-ja alapján az ilyen jellegű oktatástechnológiai eszközök megfelelő pedagógiai, módszertani támogatás hiányában nem képesek a kitűzött célokat szolgálni.
Az oktatási robotok bevezetésére készülő iskolák számára fontos figyelembe venni a következő szempontokat:
- Elegendő számú robot jusson a csoportnak, hogy minden diák részesüljön a gyakorlati tapasztalatokból
- A pedagógus képzés elengedhetetlen, gondoskodjunk arról, hogy a tanárok megfelelően felkészültek legyenek a robotok hatékony integrálására az órákon
- Folyamatosan értékelni kell a robotok pedagógiai hatását, és szükség szerint módosítani kell a megközelítést a hatékonyság érdekében
Az oktatási robotok egyre inkább nélkülözhetetlenné válnak a modern oktatásban, mivel képesek számos alapvető készséget fejleszteni és javítani a tanulás élményét. A robotika integrálása az osztályterembe lehetőséget biztosít a diákok számára, hogy kézzel fogható, interaktív tanulási élményekben részesüljenek, amelyek az absztrakt fogalmakat érthetővé teszik. A robotok fokozzák a diákok elkötelezettségét és motivációját, így a tanulás élvezetesebbé és hatékonyabbá válik. Jelentős szerepet játszanak a digitális írástudás fejlesztésében, amely a 21. század alapvető kompetenciája. A robotok használatának a Nemzeti Alaptantervbe való beépítésével olyan korszerű kimeneti követelmény jelent meg a hazai köznevelésben, amely felkészítheti a diákokat a jövő technológiai és mérnöki karrierjeire, illetve általában a gyorsan változó munkaerőpiac igényeire.
Milyen készségek fejleszthetőek oktatási robotokkal?
- Algoritmikus gondolkodás és programozási készségek
- Problémamegoldás és kritikai gondolkodás
- Digitális írástudás
- Kreativitás és innováció
- Kollaboratív tanulás és csapatmunka
- Műszaki és mérnöki készségek
Mely tantárgyakban használhatóak a robotok?
- Informatika és Digitális kultúra (IT)
Közvetlenül kapcsolódik a programozás és algoritmikus gondolkodás tanításához, gyakorlati alkalmazásokat nyújt ezen tantárgyak tartalmi követelményeinek elsajátításához.
- Matematika
A robotok használata szorosan összefügg a matematikai fogalmakkal, például geometriával, mérésekkel, mennyiségekkel és különböző műveletek használatával valós és gyakorlati példákon keresztül.
- Természettudomány és kiemelten a fizika
A robotika bemutathatja a fizika alapelveit, gyakorlati alkalmazásokon keresztül érthetővé téve például a mechanika, elektronika jelenségeit és szabályait.
- Technológia és mérnöki szemlélet
A robotok gyakorlati tapasztalatot nyújtanak a tervezés, építés és programozás terén, ami alapvető a mérnöki szemléket oktatásában.
- Interdiszciplináris projektek
A robotok beépíthetők olyan projektekbe, amelyek több tantárgyat kombinálnak, elősegítve az interdiszciplináris tanulást és a tudás alkalmazását.
Kiválasztási szempontok és termékek
- Programozhatóság
– Blokk-alapú kódolás: A fiatalabb diákok vagy kezdők számára a robotoknak támogatniuk kell a blokkalapú kódolási platformokat, mint például a Scratch vagy a Blockly.
– Fejlett kódolás: Haladóbb diákok számára legyen elérhető a Python, JavaScript vagy C++ nyelvek használatával történő kódolás lehetősége.
- Szenzorok és aktuátorok
– Szenzorok: Különböző érzékelők, például érintés-, fény-, hang-, ultrahang- és giroszkópos érzékelők beépítése az interakció és a problémamegoldás megkönnyítése érdekében
– Aktuátorok: Motorok, szervók és egyéb aktuátorok, amelyek lehetővé teszik a robot számára a mozgást, a tárgyak manipulálását és a feladatok végrehajtását
- Csatlakoztathatóság
– Vezeték nélküli csatlakoztathatóság: Bluetooth vagy Wi-Fi csatlakoztathatóság a könnyű programozás és interakció érdekében
– Kompatibilitás: Képesség a különböző operációs rendszerek (iOS, Android, Windows, macOS) táblagépekhez, okostelefonokhoz és számítógépekhez való csatlakozásra
- Egyszerű kezelés és felhasználóbarát felület
– A robotot a tanár gyorsan használatba tudja venni, az összeszerelés ne a tanórából vegye el az időt
– Interaktív felület: Intuitív kezelőfelületek, amelyek lehetővé teszik a diákok számára, hogy könnyen interakcióba lépjenek a robotokkal és programozzák őket
– Vizuális visszajelzés: LED-ek vagy kijelzők, amelyek azonnali visszajelzést adnak a tanulók bemeneteire
- Moduláris felépítés és bővíthetőség:
– Moduláris felépítés: Olyan kiegészítők, amelyek könnyen hozzáadhatók vagy eltávolíthatók a robot képességeinek módosítása érdekében
– Bővíthetőség: További tartozékok és érzékelők támogatása, hogy a tanulók összetettebb projekteket is meg tudjanak valósítani ugyanazzal az eszközzel
- Oktatási támogatás
– Tantervi integráció: Átfogó, az alaptantervhez illeszkedő óravázlatok és tevékenységek
– Online erőforrások: Hozzáférés magyar nyelvű online oktatóanyagokhoz, közösségi fórumokhoz és projektötletekhez a folyamatos tanulás támogatása érdekében
– STEAM-integráció: A tudományt, technológiát, mérnöki tudományokat, művészeteket és matematikát integráló projektek támogatása
– Valós világbeli alkalmazások: Olyan funkciók, amelyek lehetővé teszik a tanulók számára, hogy valós problémákat oldjanak meg, például környezeti megfigyelés vagy automatizált rendszerek
- Tartósság és biztonság
– Robusztus konstrukció: Tartós anyagok, amelyek ellenállnak a diákok gyakori használatának és kezelésének, cserélhető akkumulátor
– Biztonság: Nem mérgező anyagok és biztonságos tervezési jellemzők a gyermekek általi használatra való alkalmasság érdekében
- Együttműködés és verseny
– Együttműködési jellemzők: Olyan képességek, amelyek lehetővé teszik több robot interakcióját, elősegítve a csapatmunkát és a közös projekteket
– Versenyre való felkészültség: A robotikai versenyeken való részvételt támogató funkciók, amelyek elősegítik a kihívás és az innováció szellemét
- Mesterséges intelligencia és gépi tanulás
– Mesterséges intelligencia képességek: Alapvető mesterséges intelligencia funkciók, amelyek bevezetik a diákokat a gépi tanulás fogalmaiba és alkalmazásaiba
– Hang- és képfelismerés: A hangparancsok és a képfelismerés képességei a fejlett interakciós lehetőségek bővítése érdekében
- Életkornak megfelelő tervezés
– Életkornak megfelelő készletek: Kifejezetten a különböző korosztályok számára tervezett robotok, megfelelő összetettséggel és tanulási görbével.
– Skálázhatóság: A feladatok összetettségének skálázhatósága az egyszerűtől a haladóig, ahogy a tanulók fejlődnek